گزارشی از نخستین گردهمایی فرهیختگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی سادات خراسان رضوی تحت عنوان «استفاده از ظرفیت های مردمی سادات در قالب تشکل های فرهنگی و اجتماعی»، در صفحه پنجم روزنامه گلچین امروز، سال بیستم، شماره 4649، سه شنبه 30 آبان 1402 منتشر شد. در بخشی از این یادداشت آمده است:
بنیاد سادات در سال 1400 تأسیس شد و ریاست آن با آقای مجید صمدیان قرار گرفت. بنیاد سادات تا به امروز دو همایش ملی برگزار کرده است. همایش اول در سال 1401، و همایش دوم در تاریخ 22 تیر 1402 برگزار شد. استفاده از ظرفیتهای مردمی سادات در قالب تشکلهای فرهنگی و اجتماعی، ارتباط با نخبگان سادات در عرصههای دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی و ایجاد بسترسازی مناسب برای سادات جهت تأثیرگذاری در موضوع وحدت و همگرایی بیشتر، از اهداف این سلسله همایش ها بود؛ و موضوعاتی مانند: نقش سادات به منظور تحقق وحدت، احیای سنت نقیب السادات در کشورهای جهان، نقش تاریخی و راهبردی سادات در جوامع جهان اسلام، امامزادگان در ایران و جهان و نقش معنوی آنان در جامعه اسلامی، و نقش تاریخی و راهبردی سادات در جوامع اسلامی، از محورهای این همایش ها می باشد.
بنیاد سادات با همکاری گروه تاریخ، سیره اهل بیت (ع) و انساب بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، نخستین گردهمایی فرهیختگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی سادات خراسان رضوی را در تاریخ شنبه 27 آبان 1402 در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش ها برگزار کرد. در این مراسم که با حضور ۱۵۰ نفر از سادات اهل تشیع و تسنن خراسان رضوی برگزار شد، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ی قم و حجت الاسلام دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کردند.
همزمان با این گردهمایی، بنیاد سادات رضوی به سرپرستی سیدجواد رضویان (وفاکیش رضوی) نیز برای نخستین بار در استان خراسان رضوی افتتاح شد. تقویت و همگرایی و اتحاد ملی سادات شیعه و تسنن در جهان اسلام با تمسک به سیره نبوی، از مهمترین اهداف راه اندازی بنیاد سادات رضوی در استان خراسان رضوی است.

ما را در سایت شهر باران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 79