یادداشت «سیاست بازدارندگی ایران» در صفحه اول روزنامه سوال جواب شماره 2486، تاریخ 24 اردیبهشت 1403، و سپس در تاریخ 26 اردیبهشت در پایگاه خبری تحلیلی شمال ما به آدرس اینترنتی: https://shomalemanews.ir/?p=112783 ، و بار دیگر در تاریخ 29 اردیبهشت در پایگاه تحلیلی خبری سارنا به آدرس: http://saa.ir/contentote/107 منتشر شد. در بخشی از این سرمقاله سیاسی آمده است:
مصاحبه پنج شنبه دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، باهدف تأثیرگذاری بر سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، میتواند نقطه پایانی بر تهدیدهای اسرائیل و آمریکا شمرده شود. اعلام توانایی های هسته ای ایران بعد از سفر دو روزه رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و اصفهان، و تهدیدهای پیوسته اسرائیل، دارای معنی خاص است که همگان متوجه شده اند. سخنان خرازی نماد شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اجرای سیاست مشت آهنین و فروپاشی توان بازدارندگی اسرائیل است.
براساس آیه 60 سوره انفال: «و در برابر دشمنان هر قدر توانائى دارید از نیرو و قدرت آماده سازید»، داشتن بمب هسته ای برای انداختن ترس در دل دشمنان خدا و کشور لازم است. مفهوم آیه شریفه این است که در انتظار نمانید تا دشمن به شما حمله کند و آنگاه مقابله کنید، بلکه قبل از آن باید به حدّ کافى آمادگى در برابر هجوم هاى احتمالى دشمن داشته باشید. دلیل دیگر آن است که برطبق قانون شرع، در حال اضطرار هر چیز حرامی حلال خواهد شد؛ زیرا مقتضیات زمان ضرورت انجام آن را اجتناب ناپذیر می کند. دنیای امروز بیشه وحوش است و منطق سرش نیست، تنها چیزی که می فهمد حرف زور است؛ برای زنده ماندن و بلند کردن سر، باید مثل خودشان رفتار کرد. در این جهان بی در و پیکر، شاید داشتن بمب اتم از نان شب هم واجب تر باشد، والا باید تو سری خور دیگران بود. دشمنان ایران تا به امروز با قدرت پوشالی خویش، انواع تحریم ها را بر ایران وضع کرده اند و دیگر تحریمی باقی نمانده است. ملت ایران، همان طور که به اثبات رسانید، زمانی که صحبت از اقتدار و شرافت باشد، هر سختی را تحمل خواهد کرد. اگرچه ایران بدون تولید سلاح هسته ای از قدرت بازدارندگی زیادی برخوردار است، ولی این عمل ایران نوعی مصونیت و توازن وحشت ایجاد خواهد کرد تا سایه هرگونه جنگی از کشور برطرف شود. ایران به صورت بالفعل یک کشور اتمی است و از لحاظ نظامی مصونیت پیدا کرده و برنامه های اتمی آن قابل کنترل و محدودسازی از سوی آمریکا و کشورهای غربی و اسرائیل نیست. قدرت ایران در تولید سلاح هسته ای یک ظرفیت بازدارنده است.

ما را در سایت شهر باران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 34